Cvičení v těhotenství a po porodu

Součástí cvičení je vždy krátké vstupní rehabilitační vyšetření pohybového aparátu.

Vyberte si lekci dle vašeho přání a já – fyzioterapeutka a školitelka porodních asistentek a také  máma tří dětí , Vám Vaši oblíbenou lekci upravím podle Vašeho aktuálního stavu – “ušiju Vám lekci na tělo”

Během celé lekce provádíte pohyby tak, abyste se cítila dobře a stále vnímáte spojení se svým miminkem v bříšku. Vhodným cvičením v těhotenství můžete zlepšit průběh přirozeného porodu, zmírnit nebo odstranit bolesti v zádech, pomoci laktaci a předejít poporodní depresi.

Po porodu je důležité co nejdříve začít s vhodným cvičením svalů pánevního dna a nácvikem správného držení těla, které se vlivem těhotenství mění. Ale s posilováním břicha, prosím, počkejte! Abychom  zabránili rozestupu břišní stěny (diastasa) je potřeba vyšetřit stav břišních svalů (vyšetření provádím v leže pohmatem na břišní stěnu) a podle individuálního výsledku vyšetření postupně zahájíme posilování hlubokého stabilizačního systému, naučíme se správně používat brániční dýchání a odstraníme speciálními cviky diastázu (pokud je). Potom teprve zařadíme další cvičení tak, abyste se cítila dobře a brzo se dostala do formy.